Nu är det akut =))

Lillebror ringde mig för några timmar sedan. Så här lät samtalet =)

Fabbe -Tjena, är ni hemma?
Jag – Ja, visst är vi det! Vadå ?
Fabbe – Ehh, skulle du kunna klippa Nicholas?(mitt syskonbarn)
Jag – Whiiii!! Nja, det vet jag inte, med hans kalufs :S
Fabbe – Ja, men du klippte ju mig när vi var små och nu har jag varit runt och försökt få en tid, men det var inget drop in idag….
Jag – Haha, ja det gjorde jag ju för typ 100 år sedan. Nu blir jag nervööös.
Fabbe – Ah! det fixar du..
Jag – Ja, kom hit så kan jag i alla fall titta på  håret, så får vi se.
Fabbe – Vi är redan på väg.
Jag – Haha. okej.

Nicholas kommer så in med världens kalufs typ 700 kg hår (känns det som) . Herre Guud! Vågar jag börja i detta, undrar jag. – Det ska vara ganska kort, säger Fabbe då. Hmm! Okej, jag ger mig på det. – Men varför klippa nu undrar jag. – Tja, det är skolfoto på G snart säger lillbror då. Jaha, där blev man ju inte mindre nervös Haha!! :/  Men nu så här efteråt ångrar jag att jag inte tog ett kort innan jag började re i detta ostyriga hår. Alltså, han har verkligen hur mycket och tjockt hår som helst. Men det blev ändå ganska bra för att inte var någon frisör kan jag tycka =))
Vad tycks?!
Inte helt fel tyckte Nicholas.Han fick ju en klubba på köpet =) Och han blev nöjd med sin nya frilla =)

Så här blev det i nacken =)

Huvudsaken är att Nicholas själv blev nöjd. För det blev han. Och jag kan nu pusta ut. Faster kan hjälpa till i nödsituationer minsann =)))

Published in: Okategoriserade on augusti 27, 2011 at 1:29 e m  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://dianahagel.wordpress.com/2011/08/27/nu-ar-det-akut/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 kommentarerLämna en kommentar

  1. Du verkar kunna det mesta och inga fel att va kreativ,själv ska jag försöka blogga lite oftare när hösten kommer,har skaffat vovve och den tar mycket tid att greja med men väldigt frusen och gillar inte regn så snart blir det kanske tid över för annat,ha de gott,kram.

  2. Grattis till första platsen!

    Togge


Kommentera

